Drive test Honda Civic Type R
Gazeta de Sud
Miercuri, 14 Noiembrie 2007
1414
O masinuta cu aspect de OZN. Nu-i destul. Adaugam un design si mai agresiv, cu praguri ample si spoilere mai profilate. Urmeaza jante de 18 inch, încaltate cu „gume“ cu balon îngust. Apoi un „H“ rosu lânga care scrie „Type R“. În traducere libera, înseamna ca sub tabla acestei Honda speciale se gaseste o minune a ingineriei japoneze, care scoate 200 de cai-putere din 1.998 de centimetri cubi. Fara turbosuflante, fara compresoare mecanice. Aici este vorba de un motor aspirat natural, 2.0 DOHC i-VTEC cu 16 valve. Un propulsor de turatie, asa cum numai Honda stie sa faca, la care zona rosie începe la 8.000 de rotatii pe minut. Apesi pedala, acul urca si esti ispitit sa schimbi treapta de viteza. Nu face asta. Îl lasi sa urce la 5.000 de ture, îl mai lasi... si îl mai lasi pâna la 8.000, pentru ca la 7.800 rpm motorul va da drumul tuturor celor 200 de caluti din herghelie, transformând masina într-un bolid.Dar sa nu ne grabim. Interiorul Type R-ului este la fel de original si spectaculos ca si designul exterior. Scaunele de tip scoica ofera o foarte buna sustinere laterala în viraje, ca doar pentru asta au fost proiectate, dar sunt si foarte comode. Vitezometrul digital este plasat ceva mai sus si mai avansat, în timp ce turometrul, asezat chiar sub ochii soferului, îti lasa placerea de a vedea acul acela urcând pâna la rotatii ametitoare. În ceea ce priveste acceleratia, masina se comporta superb, raspunsul la apasarea pedalei din aluminiu fiind incredibil. Cutia de viteze este foarte precisa, iar schimbatorul micut, care nu cere decât o miscare scurta, este probabil unul dintre cele mai bune pe care le-am vazut pâna acum. Din ce ne-am putut da seama rulând prin Craiova, Type R are o tinuta de drum excelenta si o stabilitate foarte buna chiar si la viteza mare. Apoi vine partea în care vorbim despre suspensia masinii. Fiind un pursânge, Civic Type R are suspensie sport, rigida. Consecinta? Pe drumurile noastre de o calitate rar întâlnita, suspensia te pedepseste. Fabricantul nu s-a gândit la România când a proiectat bolidul. A conceput o masina superba, însa ai nevoie de o pista cu asfalt perfect pentru a-i testa limitele.
Euronews
Luni, 3 Martie 2025
1414
Euronews
Luni, 3 Martie 2025
1414
TVR
Luni, 3 Februarie 2025
1414
Antena3
Luni, 3 Februarie 2025
1414