Statul roman a blocat ajutorul pentru Ford - Economie - Auto

einformatii.ro - Infomatii utile
Cauta in : Informatii Utile | Catalog Companii | Acte Necesare | Stiri | Director Web | Pe Web

Stiri in

 Stiri / Economie / Auto
Statul roman a blocat ajutorul pentru Ford
Statul roman a blocat ajutorul pentru Ford
Asa arata fabrica Ford la interior in septembrie anul trecut, cand americanii incepusera investitiile
Gazeta de Sud
Ministerul Finantelor a explicat, pentru GdS, de ce nu se mai plateste momentan ajutorul de stat pentru Ford Romania. Daca nu se ajunge la un consens, producatorul auto ar pierde 125,4 milioane de euro, atat cat ar mai trebui sa primeasca de la statul roman.
Statul a pus piciorul in prag in ceea ce priveste ajutorul urias care trebuie achitat catre Ford Romania. Ministerul Finantelor Publice nu a mai platit nici un ban anul acesta din fondurile publice in contul companiei Ford Romania, sub forma de ajutor de stat, desi transa de plata ar fi trebuit alocata companiei pana in luna aprilie a acestui an. Prima si ultima transa din ajutorul promis celor de la Ford a fost platita anul trecut, pentru investitiile realizate de companie in anul 2009. Suma achitata de stat catre Ford a fost, atunci, de 17,6 milioane de euro. Insa, pentru anul 2010, Ford nu a primit nici pana acum transa de ajutor de stat, desi termenul dat de lege pentru plata lui a expirat in aprilie 2011, potrivit OUG nr. 109/2008 privind ajutorul de stat care trebuie acordat Ford.

Finantele invoca lipsa investitiilor

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a facut o serie de precizari, exclusiv pentru GdS, cu privire la motivele pentru care statul nu a mai platit nici un ban catre Ford de anul trecut si pana acum. In primul rand, statul considera ca Ford avea "obligatia" unor investitii la Craiova: "Potrivit actului normativ mai sus mentionat (Anexa 1 la OUG nr. 109/2008), SC Ford Romania SA este obligata sa realizeze investitiile de la Craiova pana in anul 2012 (...)". In al doilea rand, MFP considera ca producatorul auto a intarziat mult realizarea investitiilor. "Fata de calendarul prezentat mai sus, SC Ford Romania SA a inregistrat intarzieri in realizarea investitiilor, astfel incat fata de cuantumul ajutorului de stat prevazut a se acorda in perioada 2008 - 2010, de 65,55 milioane de euro, Ministerul Finantelor Publice a platit 17,6 milioane de euro, proportional cu gradul de realizare a investitiilor", se arata in raspunsul primit de GdS de la Ministerul Finantelor. Totusi, statul roman nu spune daca mai plateste sau nu banii promisi americanilor, ci lasa o portita de dialog, precizand ca se analizeaza documentele depuse de Ford. "Dupa finalizarea analizei tuturor documentelor si primirea tuturor clarificarilor solicitate, Ministerul Finantelor Publice va decide cu privire la procedurile aplicabile in vederea solutionarii cererilor de eliberare a transelor de ajutor de stat individual depuse de SC Ford Romania SA", spun reprezentantii Ministerului Finantelor Publice. Institutia statului nu a precizat ce investitii a realizat, in realitate, Ford la Craiova.

MFP poate decide neacordarea ajutorului de stat

Potrivit actului normativ privind ajutorul de stat pentru Ford, statul poate sa decida, conform art. 61, acordarea transei de ajutor de stat, neacordarea acesteia, respectiv a treia posibilitate, "recuperarea totala sau partiala a transelor de ajutor de stat acordate". Dar, in acelasi timp, respectivul act normativ obliga statul roman sa plateasca transa de ajutor de stat celor de la Ford pana in primavara anului urmator celui in care s-au realizat investitiile. La art. 47 din OUG nr. 109/2008 se precizeaza ca "pentru investitiile realizate in anul investitional 2010, transa ajutorului de stat se plateste pana pe 15 aprilie 2011".
Ford Romania ar trebui sa primeasca, in total, 143 de milioane de euro drept ajutor de stat regional din partea Romaniei, in conditiile in care pana in anul 2012 ar realiza, in fabrica auto din Craiova, investitii de 675 de milioane de euro. Potrivit legislatiei, Ford ar fi trebuit sa primeasca 94,45 milioane de euro (echivalent in lei) pentru productia de autovehicule si alte 48,55 milioane de euro, pentru fabricarea de motoare in uzina din Craiova.

Americanii se lauda cu investitii majore. Cine minte?

In timp ce statul sustine ca nu s-au facut investitii, investitorul considera ca a adus tehnologii de o jumatate de miliard de euro. La mijlocul lunii iunie, cand Ford Europa a anuntat reconfigurarea planurilor de productie in fabricile Ford de pe batranul continent, un oficial Ford declara pentru GdS ca investitiile realizate si angajate pentru Craiova sunt de anvergura. Ken MacFarlane declara atunci, intr-un interviu acordat GdS, ca banii s-au investit in tehnologie: "E important sa intelegem diferenta intre investit, in sensul de platit, si bani angajati, bani pe care Ford Motor Company i-a angajat pentru Craiova. Diferenta intre comenzi date - bani angajati si bani platiti efectiv. Neincluzand banii pentru tranzitie, dupa cifrele pe care le-am vazut eu in aceasta dimineata, Ford a angajat la Craiova peste 500 de milioane de euro, fara cheltuielile pe care le-am avut cu salariile si cu lansarea. Cele peste 500 de milioane de euro reprezinta sume care nu au nici o legatura cu tranzitia fabricii sau cu lansarea, ci sunt bani efectiv investiti in tehnologie".
Zilele trecute, oficialii Ford nu au raspuns direct la intrebarile legate de decizia statului de a nu acorda, momentan, urmatoarea transa din ajutorul de stat. "Aceste informatii se refera la aspecte de natura confidentiala dintre Ford si statul roman. Ford se afla in contact permanent cu guvernul roman, cu care avem un parteneriat pozitiv si deschis", au declarat oficialii Ford Romania.
Surse din fabrica Ford de la Craiova au confirmat, pentru GdS, ca linia tehnologica pentru noul autoturism Ford B-Max care se va face la Craiova este ultramoderna. La fel ar fi si restul echipamentelor si tehnologiilor aduse de Ford in Banie. Cea mai importanta conditie impusa de statul roman celor de la Ford pentru acordarea ajutorului de stat este aceea ca echipamentele si utilajele in care investeste compania pentru fabrica din Craiova sa fie neaparat noi.

Cateva mii de masini produse pana acum la Craiova

Prin contractul de privatizare, Ford se angajase sa produca, dupa patru ani de la preluarea efectiva a fabricii din Banie, 250.000 de masini pe an. Pana la aceasta data, abia daca s-au produs sub 5.000 de autoutilitare usoare Ford Transit Connect, de la inceputul anului si pana acum.
De la inceperea crizei, Ford a cerut statului roman amanarea cu un an a investitiilor promise la Craiova. Nici pana la aceasta data, contractul de privatizare nu a fost modificat printr-un act aditional, semn ca statul nu a acceptat solicitarile producatorului auto.
(Marti 16.08.2011 12:54, Ramona Olaru) © Gazeta de Sud
 Alte articole din aceasta categorie
Aro Camarad, un model formidabil, creat de studentii Facultatii de Mecanica din Iasi (19.02.2019)
Mercedes-Benz G-Class: De 4 decenii autovehicul emblematic de off-road (16.02.2019)
In loc de polisare: A fost inventata o alta metoda, revolutionara, pentru a reda stralucirea farurilor matuite (03.11.2018)
Secretele sofatului sportiv, dezvaluite de un blogger (14.10.2018)
Exista aparate de aer conditionat portabile pentru masina! (07.08.2018)
Ford a demarat productia SUV-ului compact EcoSport la uzina din Craiova (14.10.2017)
Masini second hand pe care sa nu le cumperi (12.05.2017)
O greseala des intalnita iarna este ca soferii sa nu lase motorul sa functioneze 2-3 minute inainte de a pune masina in miscare (11.01.2017)
La Salonul Auto de la Paris vor fi prezentate 4 modele restilizate: Dacia - Logan, Logan MCV, Sandero si Sandero Stepway (15.09.2016)
Dacia a vandut aproape 100.000 de masini in Uniunea Europeana in primele trei luni ale anului 2016 (15.04.2016)
Pe promotor.ro gasiti toate noutatile de la editia din 2015 a Salonului Auto Geneva (05.03.2015)
Specialistii revistei Auto Bild: Sfaturi pentru a prelungi viata bateriei auto (04.02.2015)
Tot ce trebuie sa stiti despre acumulatorul auto (1) (04.02.2015)
Tot ce trebuie sa stiti despre acumulatorul auto (2) (04.02.2015)
Tot ce trebuie sa stiti despre acumulatorul auto (3) (04.02.2015)
InfoBrasov.net: Parcul auto al Romaniei crestere exploziva dupa 1989! (05.08.2014)
Soferii tineri din Romania si nivelul RCA-ului (26.06.2014)
MANDRU CA SUNT ROMAN: O excelenta brosura de marketing politic electoral pentru automobilisti (21.05.2014)
Dacia lanseaza un model Mini, de 5.000 de euro, bazat pe noua generatie Renault Twingo (01.04.2014)
Dacia, cea mai in voga marca in Europa (18.01.2014)
 CURS VALUTAR (lei noi)
Marti 09.08.2022
1 EUR -0.33% 4.9050 lei
1 USD -0.88% 4.7905 lei
Toate valutele
Marti 09.08.2022, BNR
Catalog de companii

Adauga o companie
Companii recent adaugate
MOTORKAPPA SRL
Craiova, Dolj, Strada Bariera Valcii nr. 58
> Service
MAXX 2001 SRL
Craiova, Dolj, Calea Bucuresti nr. 17 D
> Stomatologie
AVENSIS CAPITAL CONSULTING SRL
Craiova, Dolj, Strada Stirbei Voda nr. 47
> Consultanta in afaceri
Cele mai accesate companii
MOTORKAPPA SRL
Craiova, Dolj, Strada Bariera Valcii nr. 58
> Service
SORICART IMPEX SRL
Craiova, Dolj, Strada Brazda Lui Novac nr. 87
> Distributie carte
NEXT GENERATION DESIGN SRL
Craiova, Dolj, Strada Paltinis nr. 16
> Marketing si publicitate
fhr.ro - Gazduire siteuri
Director Web

Adauga un website
Websiteuri recent adaugate
Sursa online de accesorii destinate remorcilor
Un sofer care stie ce piese ii trebuie pentru masina sa va merge direct la sursa cand va avea nevoie de un carlig de remorcare. Oricare ar fi carligul care se potriveste masinii, dupa marca si model, comanda si plata se pot face online cu livrare curier
> Piese, Accesorii
Intreaga gama de materiale si echipamente electrice
corpuri si surse de iluminat casnic, industrial si arhitectural; aparataj electric casnic si industrial; produse electrice de medie si joasa tensiune; elemente de automatizari; cabluri electrice si accesorii pentru acestea.
> Electrice, electronice
Bijuterii lucrate manual
Bijuterii handmade cu cristale Swarovski Elements. Coliere, cercei, inele, bratari si seturi de bijuterii. Design modern, unicat!
> Bijuterii
| TOP STELAR | top cele mai votate | top cele mai accesate | siteuri noi | siteuri recomandate | siteuri partenere | A - Z |
Reteaua noastra

© 2002 - 2022 einformatii.ro. Toate drepturile rezervate.
gazduire siteuri
Pagina generata in 0.0977 sec.
google-analytics.com